maandag 1 mei 2017

"DOEN JULLIE MEE" deel 3 van Otje en Lotje


"DOEN JULLIE MEE" deel 3 van Otje en Lotje

In dit patroon leggen we de laatste hand aan Otje en Lotje, dat betekend dat de aankleed poppen klaar zijn. Volgende week starten we met de kleren voor Otje en Lotje. Hieronder een lijstje met de benodigdheden.

KLIK HIER voor het 3 e deel van het patroon

Voor deel 4 zijn de volgende benodigdheden nodig.

1 bol witte acryl   ( super soft Zeeman )
I bol zacht roze     ( super soft Zeeman )
1 bol zacht blauw  ( super soft Zeeman )
Haaknaald 4.00
2 kleine druk knopen.

Elke dinsdag is er een poppen dag op verschillende blogs,dit vond zijn oorsprong bij Akkelien http://debreimeisjes.blogspot.nl/ , het leek mij heel leuk om daar aan mee te doen met mijn poppen Otje en Lotje. iedere week voeg ik een nieuw deel van een patroon toe aan de belevenissen van de poppen. Neem ook een kijkje op de andere blogs van dinsdag poppen dag. ( zie de verwijzingen naar de blogs onder het verhaaltje )

Daar zijn ze dan Otje en Lotje,



Heel bedeesd keken ze naar hun nieuwe leef omgeving. al gauw waren de twee op onderzoek uit gegaan.de keuken werd van alle kanten bekeken.


Zelfs onder de kast werd gekeken. De bank met de kussens werd getest.



Graag hadden ze ook even naar buiten gewild om de tuin te bekijken, dat hebben we maar niet gedaan, het is fris buiten dus doen we dat een andere keer, door het raam hebben ze wel een kleine glimp opgevangen van de tuin.


Heel nieuwsgierig wilden ze weten wat ik op mijn blog schreef, ik vertelde dat ik vanaf nu elke dinsdag een verhaaltje over hen zou schrijven, nou daar waren ze diep van onder de indruk, worden we dan beroemd vroegen ze, jazeker antwoordde ik hen.

Moe van het rond kijken vroegen ze mij waar ze gingen slapen. Tja daar had ik nog niet over nagedacht. Vlug een mandje leeg geruimd en een vacht er in gelegd, toen nog iets zoeken wat dienst kon doen als deken. En zie daar, ooit een gastendoekje gehaakt deze kon prima dienst doen als dekentje. knus lagen ze samen in het mandje, slapen zou wel lukken vertelden ze mij.


Ga ook even kijken bij de andere poppen blogs van.

Akkelien
Corina
Elizabeth
Jannie
Jolanda
Juffrouw Ooievaar
Mariam
Mathilde
Nienke
Petra
Prie Praat
Ria
Rita
RoosjeMijn
Sandra





Een reactie plaatsen